Az elmozdulást a száron elhelyezett élek és nyílások akadályozzák meg. A halántékod és a sisakban ezen a részen elhelyezett szivacs, közvetlenül, szorosan érintkeznek. Amikor a kettő közé becsúszik a vékony ellapított szár az élek a szivacsba mélyednek, a szivacs pedig a lyukakat tölti ki. Így kapcsolódnak egymáshoz, ezzel stabilizálva a szemüveget.
Egyáltalán nem. Pont ellenkezőleg. Észrevehetetlen a sisakban, mivel nem éri el a fül tövét, ahol megszoktad, hogy érzed az utcai szemüvegedet, még sisak nélkül is. Ezért olyan érzésed támad, mintha nem is lenne rajtad a szemüveg.
Ennek a felületi nyomás fizikai alapelv az oka. Mégpedig ha ugyanaz az erő kisebb felületre hat, nagyobb lesz az egységnyi felületen mérhető nyomás, míg ha nagyobb felületen oszlik el, úgy kisebb. Gondolj csak egy snowboardosra, aki a puha hóba lelép a deszkáról azonnal elsüllyed, míg ha a deszkán áll, fennmarad. A mi esetünkben a sisak „szoros” illeszkedése fejti ki a nyomást a szemüveg szárára. Ha ez egy hagyományos szár akkor a vékony száron nagy felületi nyomás ébred, míg ha ez egy ellapított MOTOEYE szár a felületi nyomás minimálisra csökken.
A szár cseréhez mindkét kezedre lesz szükség. Az egyik kezeddel fogd meg a szemüveg csatlakozóját a mutató és a nagyujjad közé. A középső, vagy a gyűrűsujjaddal, támaszd alá a keretet kívülről a „sarkánál”. A másik kezeddel fogd meg a szárat kicsit távolabb a csatlakozótól, és enyhén told befelé a szárat. Ezzel tehermentesítetted a stiftet (patentet). Az alátámasztó kezed nagyujjával (esetleg körmével), nyomd be a stiftet, és tartsd lenyomva, miközben a szárat fogó kezeddel kihúzod. Erről a mozdulatsorról találsz videót a „VIDEÓK” menüpont alatt. Néhány jótanács: 1. Ne húzd, amíg nem sikerült benyomni a stiftet! 2. A stift közepét (legmagasabb részét) nyomd! 3. Tartsd végig nyomva, amíg kihúzod a szárat. 4. Ha nem jön ki, NE erőltesd! Kezd újra a mozdulatsort.
Nem. Sokéves tesztelés során erre nem volt példa. A szárak felülete annyira sima, hogy a sisakbélés textilszálaiba egyáltalán nem akad bele, legyen szó bármilyen textilről.
Mivel ahhoz, hogy egy szemüveg stabilan az ember fején maradjon, 3 alátámasztási pont szükséges. Normál, utcai viseletre gyártott szemüvegeknél ez az orrnyereg és a két fültő. Mivel a sisakos szár NEM éri el a fület, két alátámasztási is pont megszűnt. Olyan ez, mint a háromlábú szék, ahol kettő kitört. Éppen ezért cserélhetőek a szárak, és sisak nélküli viseletre az utcai szárak használhatók. Ha érdekel, hogy sisakkal miért marad mégis stabil, olvasd el a „Mitől nem mozdul el a sisakban?” kérdésre adott választ.
Dioptriás lencse szempontjából a MOTOEYE szemüvegkeretek ugyanolyanok, mint bármely más műanyag, úgynevezett „teli” szemüvegkeret. Az optikusod el tudja készíteni bele akár az általad már eddig megszokott lencse típust is, de kérhetsz tőle a motorozás szempontjait figyelembe véve speciálisabb lencsét is.
A napszemüveg előtétekben (Clip-On) polarizált lencse van. A fény polarizálásának következtében a plexi (esetleg szélvédő) feszültsége kirajzolódik. A polarizált lencse kiszűri a víz felszínén a csillogást (tükröződést), és ugyanígy működik a plexinél is. A polarizált lencséjű napszemüveg kiszűri a vízszintes fényhullámokat és beengedi a függőlegeseket. Ez lehetővé teszi az ember számára, hogy a fénytörést és visszaverődést szivárványként lássa. Manapság a polarizált lencse alapelvárás, ezért a MOTOEYE termékek is ezzel készülnek. Mivel azonban a motorozásnál nem minden esetben előny, tervezzük egy nem polarizál Clip-On választék bevezetését is.
Ennek legegyszerűbb módja, hogy megméred a sisak nyílását azon a helyen, ahol a szemüveg szára érintkezni fog a sisak szivaccsal, és/vagy a jelenlegi szemüvegkereted teljes szélességét. A terméklista bal oldalán található „SZÉLESSÉG” csúszkát állítsd a kívánt méret +-3mm tartományba. A találatok közül, bármelyiket választhatod. További infóért nézd meg a VIDEÓK alatt a „Méret választás”-t, vagy görgess a „MÉRET VÁLASZTÁS” részhez ITT